قطبی
موانع و راهکارهای مأموریت های علمی-تبلیغی طلاب خواهر در کرسی آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان بررسی شد کرسی آزاد اندیشی با عنوان مأموریت های علمی-تبلیغی طلاب خواهر(موانع و راهکارها) با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان، در مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، خانم زینب کربلایی، استاد حوزه در این کرسی با اشاره به تاثیر مأموریت های علمی-تبلیغی طلاب خواهر(موانع و راهکارها) که دو واژه‌ی کلیدی  آن تبلیغ علمی برای خواهران است، گفت: ما انسان‌ها از زمان تولد تا مرگ با رسالت به دنیا می‌آییم و همگی در زندگی یک رسالت فردی و یک رسالت اجتماعی داریم.

وی افزود: اینکه می‌گوییم همه اجتماعی هستند صرف‌نظر از مباحث سیاسی و اجتماعی که انسان مدنی بالطبع است به‌ طور کلی رسالت فردی ما از آنجایی شروع شد که خداوند نهاد انسان را با فطرت خودش خلق کرد و خلقت انسان بر اساس فطرت توحیدی است.

استاد حوزه رسالت فردی انسان را تحویل دادن فطرت توحیدی که از سوی خدا دریافت نموده است بیان کرد و گفت:  در رسالت اجتماعی ما باید با همنوعانمان بر اساس فطرت توحیدی عمل کنیم.

وی با بیان آیه 67 سوره احزاب گفت: در بحث تبلیغ  سه عنصر تبلیغ، رسالت و ناصح بودن، مطرح است.

کربلایی ادامه داد: مبلغان باید اصول عقاید را خوب بیاموزند تا بتوانند به سوالات افراد جامعه که آگاهی کمتری دارند پاسخ دهند و پاسخ ها به گونه ای باشد که شبهه ایجاد نشود، اگر ایجاد شبه کرد فوری جواب بدهند و اگر نمی دانند از او فرصت فکر کردن و مطالعه بخواهند.

حجت الاسلام  والمسلمین محمد قطبی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان به عنوان استاد منتقد این کرسی گفت: مأموریت‌های علمی تبلیغی طلاب سه زاویه و سه ضلع دارد که شامل تبلیغ دین، بیان دین و اقامه دین است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان افزود: با توجه به اینکه بانوان هم در فهم دین و هم در اقامه دین می‌توانند ورود کنند. حضرت امام خمینی(ره) نظام جمهوری اسلامی را به پیروزی رساند و اقامه دین حیات پیدا کرد از همان ابتدا بانوان را به صحنه آوردند و تقریباً بخشی از پیروزی و پایداری انقلاب را به دوش بانوان گذاشتند و بانوان بودند که در پیدایش و پایداری انقلاب نقش‌آفرینی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین قطبی افزود: خانم‌ها می‌توانند مانند حضرت فاطمه زهرا(س) از ولایت حمایت کنند و همچنین بعد از شهادت امام حسین(ع) چهره سیاسی حضرت زینب کبری(س) بودند که برای اقامه دین تلاش می‌کنند و حضور اجتماعی دارند و پررنگ و در وسط میدان است و با اصلی‌ترین دشمنان خداوند هجوم آورد.

 حجت الاسلام والمسلمین قطبی بیان گفت: یکی از رسالت های معاونت فرهنگی در مدارس علمیه خواهران ایجاد نگرش، انگیزه و مهارت های تبلیغی در طلاب است.

مشاهده در خبرگزاری حوزه
 
 
امتیاز دهی
 
 


پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 77
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما