حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی مهدوی راد، عضو هیات علمی دانشگاه تهران
شکل گیری تمدن ها مرهون گسترش دانش است + تصاویر عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: علم بدون زمان و مکان است و هیچ مرزی را برای خود نمی شناسد و اگر تمدنی شکل گرفته باشد قطعاً با گسترش دانش ممکن شده است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی مهدوی راد در نشست علمی کتاب و گام دوم انقلاب در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار داشت: دانش راه‌های رسیدن به اقتصاد برتر، صلح برتر، فکر و اندیشه برتر را شکل می‌دهد و بی‌شک برای نیل به این شاخص‌ها باید به علم و نوآوری و کتاب و کتاب‌خوانی بیش از گذشته توجه کرد و در این زمینه برپایی نمایشگاه‌های دائمی عرضه کتاب راهکاری مناسب به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به کتاب برای شکل‌گیری و گسترش تمدن با رویکرد بیانیه گام دوم انقلاب ادامه داد: آنچه که انبیا الهی در پی تحقق آن بودند همانا تمدن انسانی و الهی بوده است و این امر با دانش و دانش‌گستری محقق می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران به آیاتی از قرآن کریم اشاره و اضافه کرد: مهم‌ترین و اساسی‌ترین پایه تمدن‌سازی، دانش و دانش‌سازی است و باید این مهم را به عنوان گام نخست برای شکل‌گیری تمدن در نظر بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: تمدن الهی و اسلامی، مسبوق به شناخت خداوند است، به این معنا که انسان را در ابتدا باید متوجه خدا کرد و سپس این انسان متوجه خدا، برای نقش آفرینی در تمدن باید به ابزار لازم علم و دانش مجهز شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی راد با بیان اینکه امیدآفرینی و ایجاد امید صادق در جامعه کنونی ضروری است، تصریح کرد: امیدهای کاذب نباید در کشور شکل بگیرد؛ در این ارتباط باید به آنچه دشمن برای بین بردن امید در ایران در فکر دارد، حساس باشیم.

وی اظهارداشت: قرآن به ما تاکید می‌کند که نقشه‌های دشمنان را شناسایی کنیم و برابر آن بایستیم.

این استاد حوزه و دانشگاه بر ضرورت توجه هر چه بیشتر به علم و فناوری تاکید و خاطرنشان کرد: موضوع مذکور در بیانیه گام دوم تاکید شده است که برای دستیابی به آن باید کتاب و کتابخوانی به منظور دانش افزایی باید بیش از قبل در بین همگان ترویج شود.

وی برپایی نمایشگاه‌های کتاب در مناطق محروم را مهم دانست و افزود: نمایشگاه های مناطق محروم فروش بیشتری در مقایسه با دیگر مناطق دارند، زیرا علاقه در آنجا به مراتب بیشتر است.

در پایان این برنامه از هشت جلد کتاب منتشر شده در پژوهشکده الهیات و خانواده در حوزه قرآن و نظام اخلاقی قرآن مشتمل بر نوآوری‌های قرآنی، ایده‌های نوآورانۀ قرآنی، نظام اخلاقی قرآن، معناشناسی عبودیت در قرآن، کاربردشناسی جملات مشابه در قرآن، پرسش‌ها و پاسخ‌های قرآنی، ادبیات گفتمان در قرآن کریم و بازگشت به قرآن رونمایی شد.

مشاهده در پایگاه خبری صاحب نیوز
مشاهده در خبرگزاری ایرنا



















 





 
 
امتیاز دهی
 
 


پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 318
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما