اعضای هیات علمی
شبکه های اجتماعی
دسترسی سریع
جوایز و افتخارات
EN
| AR
| FA
معرفی پژوهشکده
معرفی پژوهشکده
درباره پژوهشکده
فعالیتهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان به صورت رسمی از سال 1382 شمسی در قالب «معاونت پژوهشی» آغاز شد. بسترسازی برای انجام فعالیتهای پژوهشی حوزویان، توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش در این حوزة دیرپا، انجام پژوهشهای بنیادی و توسعهای با اتکا به منابع دانشور حوزة علمیه اصفهان، ارایة خدمات علمیپژوهشی به علاقهمندان و نیز پاسخگویی به نیازها و مطالبات پژوهشی مخاطبان در حوزة علوم و معارف اسلامی در زمرة اهداف آغازین تأسیس این معاونت بوده است. با روند توسعة فعالیتهای پژوهشی و قریب یک دهه انباشت دانش و تجربه سازمانی در این مسیر و نیز تغییر رویکرد دفتر تبلیغات اسلامی از کارکرد محوری به مسأله محوری ساختار معاونت به «مرکز مطالعات اسلامی اصفهان» تغییر یافت. این مرکز در تاریخ 4/10/1391 بر اساس مصوبه شورای پژوهشی پژوهشگاه تلاش کرد اهداف یادشده را در قالب چهار گروه پژوهشی «اخلاق»، «ادیان»، «فلسفه و کلام» و«فقه و حقوق» دنبال کرده و بستری مناسب برای فعالیتهای جدید پژوهشی ایجاد کند.
معرفی تفصیلی
| گروه های علمی
گروه مطالعات خانواده
معرفی گروه
مدیریت گروه
لیست آثار
گروه اخلاق اجتماعی
معرفی گروه
مدیریت گروه
لیست آثار
گروه الهیات تطبیقی
معرفی گروه
مدیریت گروه
لیست آثار
| هیأت علمی
عبدالرسول احمدیان
هیأت علمی
اصغر هادی
عضو هیأت علمی
حسن سراج زاده اصفهانی
عضو هیأت علمی
محمد ثناگویی زاده اصفهانی
هیأت علمی
حمید عطائی نظری
عضو هیأت علمی
مجید جعفریان
هیأت علمی
| آثار و محصولات
آثار و محصولات
لیست آثار و محصولات
طرح های در دست انجام
| طرح های پژوهشی
| قطب های فکری فرهنگی
اظهار نظر موافقان و مخالفان خرید کالای ایرانی در یک کرسی آزاد اندیشی
کرسی آزاد اندیشی با عنوان «خرید کالای ایرانی؛ موانع و راهکارها»، در مدرسه علمیه خواهران حضرت نرجس خاتون سلام الله علیها دولت آباد برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، خانم ملکوتی خواه استاد ارائه کننده در این کرسی آزاد اندیشی که به همت دبیرخانه کرسی های آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان آیه «لیسَ لِلانسان الا ما سعی» گفت: اهمیت و ارزش کار و کوشش بر کسی پوشیده نیست.
وی افزود: همچنین مطالعه در تاریخ انبیاء بیانگر این نکته است که اکثر ایشان کشاورز و دامپرور بودند و این یعنی تکیه بر دستاورد خویش و در این راستا می توان به فرمایش رهبری مبنی بر ورود به جنگ اقتصادی و همت ایشان بر اقتصاد مقاومتی و حمایت ازتولید ملی اشاره کرد.
استاد ارائه کننده بحث افزود: بحث در این است که خرید کالای ایرانی چه ضرورتی دارد کالایی که(در تنوع ،زیبایی، رنگ، مواد نامناسب و بی تعهدی نسبت به ثبات کیفیت) اشکالات اساسی دارد و طبق قاعده «لا ضرر و لا ضرار فی الاسلام » آیا خلاف عقل نیست که مصرف کننده این ضرر را متحمل شود و کالای بی کیفیت و نامناسب ایرانی را بخرد؟
وی اظهار کرد: کالاها باید طبق نظر کارشناس زُبده بر حسب جنس، کیفیت، مدل، زیبایی، گارانتی، دوام و قابلیت های کاربردی طبقه بندی سپس خریداری شود و توجه به این نکته هم لازم است که حمایت از کالای ایرانی باعث اشتغال زایی برای جوانان و حمایت از مشاغل موجود خواهد بود.
در ادامه طلاب موافق خرید کالای ایرانی دیدگاه های خود را این گونه بیان کردند: خرید کالای ایرانی سبب ایجاد اشتغال برای جوانان و کاهش نرخ بیکاری، کاهش قاچاق کالا، افزایش درآمد دولت، بهبود وضعیت رفاهی خانواده های ایرانی، کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از بیکاری(طلاق،اعتیاد و...)، رونق پایدار اقتصاد ملی، عدم خروج ارز از کشور، افزایش عدالت، کاهش فاصله طبقاتی، کاهش وابستگی اقتصاد ملی به کشور های خارجی، ایجاد فرصتهای شغلی جدید می شود.
مخالفان خرید کالای ایرانی دیدگاه های خود را این گونه بیان کردند: ضعیف بودن قطعات(مثل صنعت خودرو سازی)، نبود خدمات پس از فروش مانند گارانتی و ضمانت، حمایت از واسطه ها نه حمایت از کالای ملی و تولید کننده ، عدم اطلاع مردم از برَندهای مشهور ایرانی، عدم تنوع محصولات، کیفیت نامناسب، عدم ثبات کیفیت کالا، شکیل نبودن بسته بندی کالا، هزینه زیاد کالای ایرانی در مقایسه با مشابه خارجی و نبود تعصب تولید کننده بر روی تولیدات خود سبب روی آوردن به خرید کالاهای خارجی می شود.
محمد رضا حیدری، استاد داور این کرسی نیز در جمع بندی بین دیدگاه های موافق و مخالف، گفت: خریدن یا نخریدن کالای ایرانی به صورت مطلق نیست و هر شخصی می تواند بنا بر مصلحت نوعی و نه منفعت شخصی با در نظر گرفتن این که مشابه داخلی آن کالا وجود دارد یا نه؛ براساس نیاز، منطق، تدین، در نظر گرفتن بهداشت، استانداردهای سلامت، روحیه ایثارگری و... اقدام به خرید کند و با حمایت از کالای ایرانی باعث خروج ایران از سلطه سلطنت صنعت های پیشرفته گردد.
وی افزود: هیچ کالای ایرانی یا خارجی نیست که از لحاظ کیفیت صددرصد تضمین شده باشد، لذا ما باید با توجه به نیاز و قدرت خرید خود اقدام به خرید کالاهای بادوام(یخچال)، کم دوام (لباس) و بی دوام (خوراکی ) نماییم و به جای اعتراض مداوم نسبت به عدم کیفیت کالاها و... جهت تبلیغ بِرَند پاک اقدام کنیم و با بازخورد مشکلات کالاها به تولیدکنندگان، کم کردن فاصله بین تولید کننده و مصرف کننده و حذف دلالان و واسطه ها، ایجاد نمایشگاه های محلی از محصولات خانگی، روزبازارها، جشنواره خرید محصولات داخلی، بِرَندسازی محصولات اٌرگانیک بدون کود و سم فرهنگ سازی کنیم.
امتیاز دهی
پاسخ
نام
پست الكترونيک
* فرمت ایمیل ورودی صحیح نمی باشد
وب سایت
* فرمت آدرس ورودی صحیح نمی باشد
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
*
نظر
* نظر را وارد نمایید
پربازدیدترین مطالب
مطالب مرتبط
پربازدیدترین مطالب
مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه:
86
خانه
|
بازگشت
|
Guest (PortalGuest)
مجری سایت :
شرکت سیگما